Friday 25 May 2012

6 sebab perlu simpan EMAS

Menyimpan Emas adalah jaminan untuk masa hadapan, 6 sebab kenapa perlu simpan emas ialah :-

1.Nilai matawang kertas semakin jatuh

Wang kertas yang kita guna mengalami susut nilai, amat rugi jika simpan wang kertas ditambah pula dengan kenaikan inflasi setiap tahun. Semakin lama semakin banyak wang kertas diperlukan untuk membeli sesuatu barang (jika wang kertas dikoyak- koyak.. adakah anda akan kutip? sudah tentulah tidak. Tetapi jika emas walaupun dah jadi serbuk sekalipun, pasti ramai yang nak, inilah contoh paling mudah nak lihat wang kertas tiada nilainya melainkan atas kertas sahaja)

2.Pelaburan dalam emas adalah pelaburan yang selamat... simpan di ASB dapat 8% dividen bukan saya kata tak bagus tapi kenaikan harga emas adalah sebanyak 15% ke 30% setahun.

3.Emas adalah aset yang mudah dicairkan
Emas boleh ditukarkan kepada duit bila-bila masa apabila anda hendak memakai duit tak kira dimana anda berada kerana anda boleh menjualnya. Jika anda jual anda telah hilang aset berharga. Oleh itu anda digalakkan memajak di ar rahnu untuk mendapatkan duit ketika memerlukan dan tebuslah secara ansuran jika tak mampu ataupun tebus sekaligus. emas masih ada duit dapat.

4.Emas tidak boleh dicipta/ dimanipulasi
Tidak ada seorang saintis pun yang berjaya mencipta emas. Emas adalah anugerah Allah yang tidak boleh dimanipulasi.

5.Pelindung kekayaan
Emas bernilai untuk selama- lamanya dan ia merupakan penyimpan nilai yabg baik untuk jangkamas panjang. Ramai bilionaire dan jutawan di dunia menyimpan emas sebagai pelindung kekayaan mereka kerana mereka tidak yakin dengan ekonomi yang tidak menentu.

6.Portfolio simpanan dan pendapatan
Emas boleh dijadikan sebagai salah satu portfolio pelaburan yang sangat menguntungkan selain daripada menyimpan wang di bank, saham- saham atau hartanah. Ia juga boleh dijadikan sumber pendapatan dengan menjalankan perniagaan emas beli, simpan dan jual emas.

Semoga post kali ini dapat membuka minda kita untuk menyimpan emas. Untuk menjadi dealer atau membeli emas Kelantan Gold / Paradise fine gold sila hubungi 019-2727094 / 013-2215062.

No comments:

Post a Comment